mandag den 19. august 2013

Boshi hue

 Efter et dejligt inspirerende besøg på Tind gårdbutik og snak med Bodil Muck fik jeg lyst at hækle denne hue som Bodil har skrevet opskrift på. Huen stammer fra Japan og er ved hjælp af et par tyske skientusiaster bragt til Europa. Og Bodil har fanget ideen. Jeg bed på og købte garn...den er jo mega hurtigt hæklet.


Og så fandt jeg ellers frem hvad jeg havde af tykt garn i restekassen. Det var sjovt...og de finder nok alle en ejermand.
Ellers er sommeren på strikkefronten gået med at arbejde på Mongolian sjal fra Christel Seyfart....det tager sin tid og det er jo ikke selskabs-strikketøj. men noget jeg nyder at fordybe mig i.... i stille stunder :-)

6 kommentarer:

  1. Strikkes de i bomuld? Er det huer til mænd?

    SvarSlet
    Svar
    1. De kan hækles i både bomuld og uld og dem de sælger på myboshi.com til 325 kr er acryl /uld. Det er vel en ungdoms-dille. Åh du er vel på Grønland nu Laila....følger dig i tankerne. Rigtig god tur. kh Hanne

      Slet
  2. Fine huer du har hæklet. Jeg har selv forsøgt mig med Myboshi huer til mine børnebørn. Hvor har du fåetopskriften fra???????

    VH Emmy

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Emmy. Tak for din kommentar. Jeg fik opskriften på Boshi i Tind gårdbutik ved Ringkøbing, hvor Bodil Munck har lavet en dansk opskrift. Sjovt at hækle og godt til at bruge af sine rester. mvh Hanne

      Slet
  3. Hej hvor mange masker tager I ud til når det er til børn

    SvarSlet
  4. Hej Anne jeg tror det var 44, men det afhænger jo lidt af garntykkelsen. Børns hoveder er jo også forholdsvis kun lidt mindre end voksnes. KH HAnne

    SvarSlet