lørdag den 14. september 2013

Top i hør

Ih hvor er jeg tilfreds :-) resultatet blev lige som jeg havde forestillet mig... en lidt rå top til at tage over mine kortærmede sommerkjoler i hør (så de blege mormorarme kan skjules og det kan lune lidt uden at være for varm). Fandt garnet i Gug..en tyk hørgarn. Og så strikkede jeg strikkeprøve, målte og beregnede og gav mig til at strikke. Lidt ændringer undervejs, bl.a  det at jeg ha ladet den dryppe i siderne. det giver en dejlig let effekt og er med til at slanke lidt...hvilket jeg har behov for. Hvor er det dejligt når arbejdet ender med noget brugbart og dejligt. Den skal have sin debut i aften :-)
Har strikket på p 41/2 i glatsstrikning med vrangsiden udaf, og en ganske lille kant med 3 retmasker forneden og i halsen. denne kant ville så alligevel trille lidt, men en omgang krebsemasker begge stede gjorde underværker og efter vask er den bare perfekt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar